Feature, advantage, benefits

FAB koncept znamená Funkcie, Výhody a Benefity. 

Funkcie – fakty o produkte / označenie produktu

Výhody – aké sú výhody pre zákazníka pri používaní vášho produktu alebo služby? Racionálny pohľad

Benefity – aké osobné výhody získa zákazník z nákupu? Emocionálny pohľad.

Príklad FAB: Detské oblečenie
Ak si napríklad chcete predať drahé kvalitné detské oblečenie, môžete sa na našu firmu / produkt pozrieť nasledovne:

Funkcie – ekologická bavlna s netoxickou potlačou, vyrobená pod značkou Fair trade v Tanzánii, ekologicky bielená …

Výhody – perfektné švy, vynikajúci strih, nealergénny, farebný, toleruje opakované pranie …

Benefity – signalizácia, že „Iba to najlepšie je pre moje dieťa dosť dobré“, „Môžeme si dovoliť to najlepšie“, „Podporujeme rozvoj v treťom svete“.

————————————————————–

Služby možno analyzovať aj pomocou modelu FAB. Pre psychológa, ktorý predáva terapiu ľuďom, ktorí zažívajú nejakú krízu, by model FAB mohol vyzerať takto:

Funkcie – profesionálny terapeut, ktorý má vedomosti o psychologických mechanizmoch, mužoch / ženách, osobitných oblastiach záujmu …

Výhody – centrálna poloha, diskrétny vchod, príjemné priestory, príjemná atmosféra …

Benefity – už žiadne obavy, menej zármutku, možnosť pokračovať v živote

Vzdelávací program pre športovcov

Funkcia:

Profesionálny kariérny poradca po ukončení športovej kariéry. Človek, ktorý pozná trendy na trhu, vie ich predpokladať a na základe toho viesť klienta k reštartovaniu kariéry po ukončení tej športovej. Zároveň získavá akademický titul, vďaka ktorému prejde HR filtrom.

 

Výhoda:

Športovec, sa uplatní na trhu práce. Získa akademický titul. Zaručí si príjem a otvoria sa mu možnosti napredovania v inej oblasti než šport, ktorého vrchol má za sebou.

Benefit:

Zníži sa neistota a odstráni strach, dostane nový impulz do života. Schopnosť uplatniť sa a postarať sa o rodinu po ukončení kariéry. Chuť žiť a budovať niečo nové. Obnovenie sebavedomia.